Warning ! You have stepped onto Pinkcess's Zone Follow me and Leave your footsteps on this page │FollowDashboard
Allahuakbar Alhamdulillah Subhanallah Astaghfirullah

Kakak, daughter Ibu Ayah




Tengok kami ! Sweet tak tiga beranak? Jealous letuw .Elehh :P Yang baju merah tu ayah . Nama beliau Sharifudin bin Mohd. Amin while baju putih kebiruhijauan tu , ibu gua . Nama beliau Siti Ramilah binti Lela . Aku kelahiran pertama dalam keluarga pada 30 July 1997 . Ayat aku tak macam pelik kaa? Sebab aku bukan yang pertama ibu kandungkan . Yang ketiga sebenarnya . Sebab tu aku tak dipanggil Along . Just, kakak je . Sedap jugak panggilan kakak tu . Comel je kan? Macam comel je . Eh, sabit pulak dah . Apa laa . Aku ngan ibu selalu bertengkar . Biasa lah . Tapi kalau dah gelak sama . Memang sakan lah kami . Kalah pasaraya SAKAN . Haha ! Kalau ayah pulak , dia selalu bagi apa je yang aku nak dari aku kecil sampai dewasa . Phone ke , mainan masak - masak ke , doktor doktor ke , basikal ke , bagai lagi laa . Kalau duit lagi lah . Dia percaya kot kat anak dia . Cewahhh >.< Heee :P Gurau . Just bercanda kok . 

Sekarang ni, aku dah besar . After baligh , dah tahu mana yang betul mana yang batil . Allah SWT dah kurniakan kita akal . So, try to use it untuk kebaikan not menyalahgunanya kay? Aku tahu aku paling tua antara sibling aku . HAZIM, NAJIBAH, and AKIF . Hazim selok, Ibah semua kuat . Kuat makan, menangis, marah, merajuk . Feeling betul dia . Patut gemuk . Kuat makan rupanya . Eh? Taklaa . Saja je . Acah-acah je tu . Dok gurau dok mesra kan . Akif pulak manja . Kalau mengayat number satu . Petah betul bercakap . Patut mole tumbuh kat bawah lips . Takpe, luckily sweet apa . Manis jaaa , akak tengok dek :) 

Aku sebagai kakak kena lah bimbing diorang . Diorang ni memang pemalas . So , aku ni apa lagi . Garang macam singalah jadinya . Bukan apa, sian kat ibu . Ibu baik hati sangat . Taknak rotan diorang yang pemalas ni . Semua malas . Kemas rumah malas, mengaji malas, belajar malas, solat pun payah . Dah laa suka buat sepah rumah . Apa laa, adik-adik ni . Nasib baik kakak ada hati jantung lagi tahu tak . Kalau tak lama dah kang . Aku harap sangat diorang cemerlang dunia akhirat . Bukan apa , garang - garang singa mcm aku ni pun , sayang jgk tau lagi kat korang . Sian kat ibu ayah . Penat kerja pagi petang siang malam demi kita . Balas laa jasa diorang dengan memberi diorang kecemerlangan DUNIA AKHIRAT . Walaupun perkara tu absract, taknampak, tapi bermakna tahu tak untuk parent kita . Bukan parent kita je, malah parents kat dunia ni . Cewahhh >.< Macam buat karangan BM lah pulak .

Waktu kecil-kecil dulu , aku selalu ingat yang ibu ngan ayah ni tak amek kesah pun pasal aku . Diorang asyik marah aku . Kalau aku buat homework diorang taktengok kan pun . Bila aku tunjuk result exam , bukan diorang nak layan pun . Sedih aku :( Tapi bila dah besar . Aku sedar . Aku tahu kenapa diorang buat semua tu kat aku . Maybe untuk kebaikan aku . And Allah SWT dah takdir kan dah . Qada' and Qadar Allah Maha Esa :) Pastinya terbaik untuk setiap hambanya . Maybe tu yang terbaik bagi aku . Pasti ada hikmah . Bila besar gak , aku tgk parent aku caring gilaa kat adik-adik aku . Sampai kerja sekolah pun nak tolong bukakan . Aku dulu takla mcm tu . Tengok check aku dah siap pun jarang-jarang je . 

Bythe way , walau apa pun thanks Allah . Alhamdulillah ! Already utuskan dua insan mulia ni untuk jaga aku, bimbing aku, biayai aku sampai aku bekerja, and bagai lagi laa . Aku bersyukur liannaha dapat jugak rasa kasih sayang seorang ibu bapa . Kalau nak dibandingkan dengan anak yatim yang tiada belaian kasih daripada parent dia . Sian je . Tapi , aku tahu dia pasti boleh hadapi dugaan tu . Aku takboleh . Because of that, Allah ambil parent diorang and aku still ada lagi . Hargailah orang yang kita ada . Jangan sampai bila mereka dah tiada , barulah kita nak hargailah dia dengan tangisan-tangisan keinsafan :) Sob sobs . Jangan sob sob lah ! Chill je . Allah always be with us kan? Kay la. Chow dulu . Nak otp ngan Ali Imran . Sian dia setia tunggu aku yang lembap buat apa-apa ni :* Sekian, assalamualaikum wbt . Good night !

Ayah ngan ibah memang kamcing !

Garang-garang ayah ni pun, aku sayang jugak beliau tau? 
Ibu saya yang comel lagi penyayang <3
Replica kuda in front of Muzium kat Pekan
Adik bongsu saya yang kiut and manja :P
In the museum at Pekan
With Muhammad Akif Irfan bin Sharifudin
Bersama ibu yang cantik and comel lote :* Like mum like daughter lah kan?