Warning ! You have stepped onto Pinkcess's Zone Follow me and Leave your footsteps on this page │FollowDashboard
Allahuakbar Alhamdulillah Subhanallah Astaghfirullah

Muslimah sombong v. Muslimah mahal

Assalamualaikum wbt. Harini nak share pasal tajuk kat atas ni. Izzati dapat ni daripada WhatsApp group of CFS students. Hopefully, bermanfaat untuk semua :)


Jadilah seorang muslimah yang mahal bukan sombong.

Apa beza mahal dan sombong? 🤔

Mahal ni bila yang bukan mahram kita tanya SATU soalan, kita jawab SATU jawapan.

Mahal ni bila kita jarang sangat bergaul dengan yang bukan mahram.

Sentiasa rapat dengan kawankawan perempuan, aurat terjaga.

Itulah 'mahal'. 💕

Kalau sombong? 🤔 macam mana pulak? 🤔

Sombong ni bila orang tanya pun, kita langsung tak jawab.

Senyum dengan orang pun tak. Jarang bergaul dengan orang sekeliling walaupun dengan yang mahram.

Sombong ni jugak, bila kita anggap diri kita dah baik dan memandang rendah pada orang lain sehinggakan kita tidak mahu berkomunikasi dengan mereka.

So, get it? Alhamdulillah.

Dear Hawa, jadilah seorang yang mahal bukan sombong.

Bergaul dengan yang mahram boleh kalau perkara yang nak dibincangkan tu ialah perkara yang penting.

Kalau just perkara lagha seperti hiburan dll, baik tak payahlah. 😌