Attention! You have stepped onto ♥ Izzati Nadia's online journal ♥ Welcome and thanks dear! With pleasure, you are invited to visit this page again and again in future│FollowDashboard
Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar Astaghfirullah

Couple vs single


couple
Jauh di sana.. Kamu lihat..
Dua insan bermadu kasih
Dalam ikatan tiada halalnya

Jauh di sana.. Kamu lihat..
Mereka bermesraan
Berbalas pesanan ringkas mahupun surat

Jauh di sana.. Kamu lihat..
Mereka ber ‘abang’ ‘sayang’
Bukan pada hak mereka


Semua itu indah bukan?
Namun semua itu.. jauh disana..
Ya!!

Semua itu jauh di sana..
Sesuatu yang kamu hanya mampu lihat..
Di sana itulah syurga dunia yang mereka cipta..

Janganlah kamu dekat apa yang jauh itu!!
Itu bukan caranya!!
Biarkan ianya kekal jauh..

Di sini… ku ceritakn…
Pertemuan kamu dan aku satu takdir
Terdetiknya cintaku untukmu

Jua satu takdir
Kadang-kadang aku menangis!
Aku ingin seperti mereka..

Bermadu kasih dengan mu yang ku cintai
Ingin bermesra di sebalik pesanan ringkas itu..
Namun di sebalik 1 sen kredit ku untuk pesanan ringkas itu,

Wujud kesal di jiwaku
Ya!!
Aku ingin bermesra dengan mu atas dasar cinta dari Ilahi

Namun seperti ada sesuatu menyedariku
Membuatkan aku menangis
Membuatkan aku meratapi

Inilah yang menyedarkanku dari lamunan
Benarkah perbuatan ku untuk bermesra denganmu?
Benarkah tindakan ku atas cinta anugerah Ilahi ini?

Allah…Allah….Allah…
Cinta itu amanah!
Aku bertanggungjawab atas semua itu

Sanggupkah aku mengkhianati kesucian cinta itu?
Apa yang akan ku jawab di saat Sang Ilahi bertanya akan amanah itu?!
Justeru!

Ku tegaskan diriku!
Ku bangkitkan kesegaran hati dan iman ini!
Ku tinggalkan kamu yang aku cinta!

Demi Dia dan demi menjaga maruahmu…
Sungguh… sakit hati ini..
Perit dan pedih…

Dalam gelap malam
Air mata ini menitis..
Mengadu kerinduan dan kepedihan ini

Aku yakin!
Dia sedang mendengar rintihan ini..
Aku yakin!
Kebahagiaan akan datang jua..

Kadangkala air mata menitis lagi
Mengenangkan dia yang ku lupakan
Lupa pada zahirnya
Namun di hati, tidak akan pernah ku lupakan..

Terpahat di hati ini
“Aku melupakanmu kerana Dia”


Aku melupakanmu..
Kerana kasih ini..

Air mata kian bercucuran di segenap doaku..
Melalui keperitan ini…
Namun kerana ku dahulukan Dia sebelum dia..
Ku dahulukan cinta padaNya sebelum cinta padanya

Mana mungkin ku katakan kasih dan cinta padamu
Sedang aku memimpin tanganmu ke neraka…
Aku tidak ingin kamu hanyut dan karam di lautan ini

Hidup ini pelayaran..
Musnahlah keindahan dan kemanisan iman itu..
Andai haram pencemarnya..

Benar di bibir ini menyatakan
“aku melupakanmu”
Namun di hati dan di setiap doaku

Pasti ada kamu
Cinta, kasih dan sayang ini fitrah..
Tapi ini caraku melaluinya..

Berbeza dengan pasangan lainnya
Aku tidak memilih untuk bermadu kasih
Bermadu asmara di bawah rintihan hujan

Namun…
Saat aku mencintaimu..
Aku serahkan semua urusan antara aku dan kamu padaNya.

Aku memilih untuk mendekatiNya..
Kerana aku ingin, ukhwah ini suci dan ada barakah nya..
Penjagaan Dia terhadapmu adalah yang terbaik

Cukuplah hanya Dia menjaga mu
Bukan aku yang kerdil ini..

Aku ingin bersama mu ke syurga..
Syurga itu mahal nilainya
Justeru bukan jalan murahan yang harus di pilih

Biarlah hari ini, keperitan yang harus ku tempuh..
Bukan syurga dunia yang aku citakan
Namun syurga itu yang ku impikan

Andai jodoh aku dan kamu, pasti kita akan bertemu
Kan?