Attention! You have stepped onto ♥ Izzati Nadia's online journal ♥ Welcome and thanks dear! With pleasure, you are invited to visit this page again and again in future│FollowDashboard
Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar Astaghfirullah

MyWORDS: Hidup di dunia semua sementara

Rabiatul adawiyah asal nama diberi. Aku insan berdosa yg dahagakan hidayahMu ya rabb. 
Ya, caranya adalah mendekatkan diri dgn Allah, 
Kalau nak banding dgn kawan seperjuangan aku,
Memang jauh sekali tarafku yg penuh dosa.

Cinta? 'No comment' 'I only wait for my true love'.
Memang! I admit ujian manusia adalah dunia.
Apa yg disukai nafsu adalah dunia.

Sedangkan manusia alpa! Allah dah ingatkan dlm surah al Baqaroh ayat 216, "Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu."
Contohnya? Dunia. Kita sukakan? Cinta itu dunia. Kerja ini dunia. Harta itu dunia. So! Agak-agak baik ke tak. Boleh, Islam tak larang pun. Tapi, macam dadahlah. Perlu. Cuma dgn dos yang sikit. Macamtu lah dgn dunia. Ibarat dunia ni perlu. Tp, bukan 100% au dlm kata lain, "World is connector either to Jannah or Nar".
Diri ini penuh rasa bersalah tau tak, 
Klau boleh, aku nk lari drpd nikmat yg berupa ujian ni, pedih pahit!
Tp, aku akn cuba jadi I'zzah untk bentengkan hati aku ni drpd tipu daya dunia. 
Selagi bleh kwl, kawal lah. Klau kita tinggalkan ssuatu sbb Allah, Allah ganti/bagi yg lebih baik.
Percayalah. Allah je yg comfirm2 takkan mungkir janji,
Lets enhance our qowiyyul hub (kekuatan cinta) kita dengan ar Rahman?

Kawan? Sahabat? Dlmm bkawan, jngnlah ada sifat hasad. 
Aku mengaku, aku sayang kawan-kawan aku.
Aku nak tengok korang  cemerlang dunya akhiroh! Ex-Kg Kolam, Serians, Jironi (my neighbours), Carera, FS, ex-IBI, groupmates, and so on. Ye, saling menasihati. Of course it is mandatory. Tapi, saling memahami and tak buruk sangka pun penting jgk tau syg-syg semua. Biarlah korang benci kt aku pn, sedar. Its normal. Hehe. Each person is not perfect right? Just next to perfect. Only Allah is fully perfect. Allahu akmal !

The points are :
Pls take lessons from my experiences.
Harus untk amik yg positive dan tolak yg negative

No comments:

Post a Comment

Bismillah, jadilah seorang pengkritik yang berhemah, jujur dan tidak mendengki agar orang yang dikomen mendapat manfaat daripada komen kita #HNquotez