Attention! You have stepped onto ♥ Izzati Nadia's online journal ♥ Welcome and thanks dear! With pleasure, you are invited to visit this page again and again in future│FollowDashboard
Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar Astaghfirullah

Lelaki Idaman setiap wanita adalah juga idamanku


Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menjaga tutur katanya
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang
Yang mempunyai banyak kawan dan tidak mempunyai musuh...

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya
Yang sentiasa berbakti kepada orang tua dan keluarga
Yang bakal menjaga kerukunan rumahtangga
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat...

Lelaki idaman saya sentiasa bersedia untuk menjadi imam
Yang hidup di bawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah SAW
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara
Yang menjaga matanya dari berbelanja
Yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya...

Lelaki idaman saya tidak pernah mensia-siakan waktu
Matanya kepenatan kerana penat membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan
Bangunnya subuh penuh kesegaran
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan...

Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan di jaga
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian...

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia
Kerana dia mengimpikan syurga
Di situlah rumah idamannya
Dan dia ingin membawa saya bersama...

Lelaki idaman saya adalah lelaki yang beriman
Yang hatinya dibalut rasa taqwa kepada Allah
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam
Yang sentiasa haus dengan ilmu
Yang sentiasa dahaga akan pahala
Yang solatnya adalah maruah dirinya
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu
Yang sentiasa bersama orang-orang yang berjuang di jalan Allah...
Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menjaga tutur katanya Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang Yang mempunyai banyak kawan dan tidak mempunyai musuh... Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya Yang sentiasa berbakti kepada orang tua dan keluarga Yang bakal menjaga kerukunan rumahtangga Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat... Lelaki idaman saya sentiasa bersedia untuk menjadi imam Yang hidup di bawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah SAW Yang boleh diajak berbincang dan berbicara Yang menjaga matanya dari berbelanja Yang sujudnya penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya... Lelaki idaman saya tidak pernah mensia-siakan waktu Matanya kepenatan kerana penat membaca Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir Tidurnya lena dengan cahaya keimanan Bangunnya subuh penuh kesegaran Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan... Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan di jaga Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian... Lelaki idaman saya adalah lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia Kerana dia mengimpikan syurga Di situlah rumah idamannya Dan dia ingin membawa saya bersama...

Make money by copying the best: http://bit.ly/best_tips
Lelaki idaman saya adalah lelaki yang beriman Yang hatinya dibalut rasa taqwa kepada Allah Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam Yang sentiasa haus dengan ilmu Yang sentiasa dahaga akan pahala Yang solatnya adalah maruah dirinya Yang tidak pernah takut untuk berkata benar Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu Yang sentiasa bersama orang-orang yang berjuang di jalan Allah...

Make money by copying the best: http://bit.ly/best_tips
Lelaki idaman saya adalah lelaki yang beriman Yang hatinya dibalut rasa taqwa kepada Allah Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam Yang sentiasa haus dengan ilmu Yang sentiasa dahaga akan pahala Yang solatnya adalah maruah dirinya Yang tidak pernah takut untuk berkata benar Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu Yang sentiasa bersama orang-orang yang berjuang di jalan Allah.

Make money by copying the best: http://bit.ly/best_tips